Report dead links to pentaedron@gmail.com
Twingly BlogRank
I heart FeedBurner

Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2009

Μαθησιακές δυσκολίες....ας μπούμε σε υποψίες!


Σε αυτό ακριβώς αναφερόμουν στο προηγούμενο ποστ , όταν μιλούσα για παιδιά που δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τους ρυθμούς των συμμαθητών τους και της δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας , που ναι, υπάρχει ακόμη, άσχετα αν στα αναλυτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, γίνεται λόγος για κατάργησή της και για ύπαρξη της μαθητοκεντρικής πια διδασκαλίας. Δυστυχώς , πολλές φορές , τα ίδια αναλυτικά προγράμματα του Υπουργείου, με τις αυξημένες απαιτήσεις τους, που μεταφράζονται σε απαιτούμενη κεκτημένη γνώση στο τέλος της κάθε σχολικής χρονιάς, δεν αφήνουν περιθώρια για μαθητοκεντρικούς χειρισμούς στη διάρκεια του μαθήματος.

Ναι, θα συμφωνήσω, ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί, που το μόνο που τους νοιάζει , είναι να τελειώσει η ώρα τους και να επιστρέψουν στις καθημερινές εξωσχολικές δραστηριότητές τους. Θέλω όμως να πιστεύω, συναναστρεφόμενη με πολλούς συναδέλφους σε όλες τις σχολικές βαθμίδες και όντας μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα ως ενεργό μέλος, ότι αυτού του είδους οι εκπαιδευτικοί, αποτελούν τη μειοψηφία. Οι περισσότεροι, δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους. Δυστυχώς όμως, όσο και καλή διάθεση να δείξει ο εκπαιδευτικός, όσο και να θέλει να ασχοληθεί με κάποιον μαθητή που παρουσιάζει μαθησιακά προβλήματα , δεν του αφήνεται το περιθώριο να το πράξει.
Η ύλη πολλή και οι απαιτήσεις υψηλές.
Ο εκπαιδευτικός μόνος του.


Σε μία τάξη με είκοσι, εικοσιπέντε ή ακόμη και τριάντα παιδιά, ποιον από όλους τους μαθητές , να προλάβει να παρακολουθήσει εξατομικευμένα; Σε ποιον να δείξει παραπάνω ενδιαφέρον και σε ποιον λιγότερο;
Στα λόγια είναι όλα απλά.
Στην πράξη, είναι όλα δύσκολα.

Οι μαθησιακές δυσκολίες υπάρχουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Απλώς τα τελευταία, τους δόθηκε, η απαιτούμενη προσοχή κι ανάλυση. Τις προηγούμενες δεκαετίες αρκούσε ένα «δεν τα παίρνει» ...ή ένας χαρακτηρισμός όπως «ντουβάρι» ή «ξύλο απελέκητο» , για να κατατάξει τον μαθητή σε εκείνους τους μαθητές που ήταν προτιμότερο να διακόψουν το σχολείο και να ασχοληθούν με μία τέχνη παρά να χάνουν το χρόνο τους προσπαθώντας και φυσικά να δαπανούν και τον πολύτιμο χρόνο του δασκάλου που όφειλε να ασχοληθεί με τους επιμελείς μαθητές.

Στις μέρες μας ανθίζουν . Οι αιτίες, όχι τόσο αποδοκωδικοποιημένες. Τα αποτελέσματα όμως στην ψυχολογία , την περαιτέρω σχολική επίδοση και τις μετέπειτα επιλογές των μαθητών, απόλυτα εμφανή.
Οι μαθησιακές δυσκολίες, δεν μπορούν να αποδοθούν σε νοητική ανεπάρκεια, ούτε φυσικά στη «βαρεμάρα» ή την τεμπελιά του μαθητή. Το σίγουρο είναι όμως, ότι , μπορούν να επηρεάσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το συναισθηματικό, κοινωνικό και κατ’ επέκταση τον επαγγελματικό τομέα . Είναι παιδιά, που βιώνουν , την σχολική αποτυχία.

Θα αφήσουμε και σήμερα αυτά τα παιδιά καταδικασμένα ;


ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ.

Διακρίνονται σε :

ΔΥΣΛΕΞΙΑ
ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ
ΔΥΣΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
ΔΥΣΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ


Ενδείξεις , που μπορούν να μας υποψιάσουν , είναι :

ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ :

Έχει αργό ρυθμό στην εκμάθηση της αντιστοιχίας γράμματος-φωνήματος
Δυσκολεύεται στην ανάγνωση.
Μπερδεύει τη σειρά των γραμμάτων μέσα στη λέξη.
Μπερδεύει ομόηχα γράμματα.
Δυσκολεύεται να δημιουργήσει οπτικό λεξιλόγιο.
Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη.
Δυσκολεύεται να διηγηθεί μια ιστορία με σωστή σειρά.
Διαβάζει λάθος τις γραπτές πληροφορίες.
Έχει φτωχή κατανόηση του γραπτού λόγου.
Παράγει πολύ φτωχό γραπτό λόγο.
Δυσκολεύεται να κατανοήσει τις αφηρημένες έννοιες.
Δυσκολεύεται στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ :

Δυσκολεύεται στην κατανόηση της θεσιακής αξίας των αριθμών.
Δυσκολεύεται στην αποστήθιση της προπαίδειας.
Μπερδεύει τα μαθηματικά σύμβολα.
Δυσκολεύεται στις πράξεις.
Δυσκολεύεται στην εφαρμογή των βασικών μαθηματικών γνώσεων.

ΣΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ :

Δυσκολεύεται να ακολουθήσει σύνθετες οδηγίες.
Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί σε μία δραστηριότητα.
Δυσκολεύεται στα τεστ πολλαπλής επιλογής.
Δουλεύει αργά στην τάξη και τα διαγωνίσματα.
Δεν κρατά καλές σημειώσεις.
Δυσκολεύεται να ελέγξει το έργο του.
Δυσκολεύεται στην οργάνωση του χρόνου και των δραστηριοτήτων του.

ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ:

Δυσκολεύεται στην αντιγραφή από τον πίνακα.
Έχει άσχημο γραφικό χαρακτήρα.
Δυσκολεύεται στον συντονισμό των κινήσεων (ακόμη και στο ελεύθερο παιχνίδι στα διαλείμματα π.χ κατά τη διάρκεια του ποδοσφαίρου, ή αν χρειαστεί να δέσει τα κορδόνια του)

ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ:

Δε δέχεται κριτική.
Δυσκολεύεται να μπει στη θέση του άλλου.
Δυσκολεύεται στην κατανόηση της μη λεκτικής επικοινωνίας.
Παρερμηνεύει τη συμπεριφορά των άλλων.
Δυσκολεύεται στην ερμηνεία των κοινωνικών περιστάσεων.
Υποκύπτει εύκολα στην «πίεση» των συνομήλικων του.


Αρκεί να μπούμε σε υποψίες , εκπαιδευτικοί και γονείς, για να αλλάξουμε για πάντα τη ζωή των παιδιών μας. Αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση, πρόοδος,ισότητα ευκαιριών, είναι μόνο λίγα από αυτά που θα αποκτήσουν αν πραγματικά ασχοληθούμε με τις μαθησιακές τους δυσκολίες.
Αξίζει τον κόπο.

1 σχόλια:

"Δημήτριος ο Ταξιδευτής" 14 Ιανουαρίου 2009 - 11:41 π.μ.  

μπραβο...
ΜΟΝΟ μια μικρη παρατηρηση
μικροτερους χαρακτηρες, γιατι κουραζει...

Ο Γιώργος Φακίτσας κάνει τις αναλύσεις του για τα τρέχοντα πολιτικά θέματα της χώρας μας στο...

Επισκεφτείτε το.!

Οι φίλοι μας. Επισκεφτείτε τους.!!

lavalife contatore visite website counter
Besucherzahler russian girls
website counter

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

  © Modified by Pentaedron 2009

Back to TOP